עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון
יוני 2017  (7)

חיים בריא: כרובית בתנור במקום שניצל

19/06/2017 12:49
דוד
כרובית בתנור, מתכונים, אוכל


מאת: דודיש

האחות הגדולה של הברוקולי – הכרובית היא אחד המאכלים האהובים עליי והיא הייתה הידידה הכי טובה שלי כאשר עברתי לאורח חיים בריא. בכל פעם שנמלאתי תשוקה לשניצל מטוגן בדלי שמן פשוט הכנתי לעצמי (ולכל מי שהיה מסביבי באותה עת) כרובית בתנור.

בתקופה ההיא לא ידעתי בדיוק מה אני עושה. היה לי ברור שכרובית תהיה בריאה יותר משניצל, אבל עוד לא ידעתי עד כמה. רק בשנתיים האחרונות, לאחר שהעמקתי את הידע שלי במזון בריא ואוכל מזין התחלתי להבין עד כמה האינטואיציה שלי כיוונה אותי בדיוק למקום הנכון.

סופר פוד: הסגולות הבריאותיות של הכרובית

היא רק נראית תמימה, אבל למעשה הכרובית טומנת בחובה מספר רב של יתרונות בריאותיים שחייבים להכיר.  אין זה פלא, אפוא, שיש שמכנים את הכרובית סופר פוד:

  • נלחמת בסרטן – כרובית מכילה סולפוראפן ,(Sulforaphane) זהו כימיקל שיודע לחסל תאי גזע סרטניים או לפחות להאט את התפתחות הסרטן.

  • טוב ללב – לאותו רכיב – הסולפוראפן - יש עוד השפעות חיוביות על הגוף שלנו. הוא מאזן את לחץ הדם שלנו ואפילו משפר את תפקודי הכליות. בנוסף, למרכיב הזה יש חלק חשוב, כך אומרים החוקרים, בתפקוד התקין של התאים שלנו.

  • אנטי דלקתית – כן, לכרובית יש יכולת לדכא דלקות. רכיב ה-I3C שנמצא בכרובית הוא מרכיב אנטי דלקתי שעובד ברמת התא ועוזר למנוע דלקות.

  • עשירה במינרלים וויטמינים – אכילה תכופה של כרובית עשויה להעשיר אתכם בכל הוויטמינים והמינרלים שחסרים לכם. כך למשל, במנת כרובית אחת יש כ-77 אחוזים מכמות ויטמין ה-C הנדרשת לנו ביום. יתרה מכך, הכרובית עשירה גם במגנזיום, בחלבונים, בויטמין B6, בויטמין K, בזרחן, בסיבים תזונתיים, בחומצה פולית, באשלגן, במנגן, בתיאמין ובחומצה פנטותנית.

מתכון משגע:

כרובית בתנור במילוי רוטב בשמל / בשיתוף עם סוגת

מה צריך?

כרובית אחת בגודל בינוני-גדול

כפית חמאה או כף שמן

מלח

פלפל

לרוטב הבשמל:

אגוז מוסקט

20 ג' חמאה

500 מיליליטר חלב

חצי כוס אגוזים קצוצים דק-דק – תמהיל של אגוזי מלך, לוז, צנוברים ושקדים.

1 חלמון

2 כפות קמח

מלח

פלפל

 

אופן ההכנה:

רביכת בשמל:

  • המיסו את החמאה בסיר קטן, על אש בינונית.

  • הוסיפו פלל, מלח, קורט אגוז מוסקט וערבבו.

  • הוסיפו קמח והמשיכו לערבב כדקה, עד שאתם רואים שמרכיבים התאחדו והפכו לרביכה.

  • מוסיפים את החלב ומערבבים היטב עם מטרפה.

  • מבשלים למשך עוד 3 דקות עד שהרביכה מסמיכה.

  • לרביכה הוסיפו חלמון ואגוזים קצוצים וערבבו. מוסיפים תיבול לפי הטעם, אם חסר לכם משהו. לאחר מכן, הניחו לרביכה להתקרר.

  • לאחר שהרביכה הצטננה, שימו אותה בשקית זילוף.

הכרובית:

חממו תנור ל-180 מעלות.

  • הרתיחו סיר גדול עם מים וכפית אחת של מלח.

  • כאשר המים רותחים, הכניסו את הכרובית ובשלו כ-10 דקות.

  • סננו את הכרובית עד שלא יהיו נוזלים כלל.

  • רפדו תבנית בנייר אפיה.

  • הניחו את הכרובית על נייר האפייה, כאשר גזע הכרובית פונה מעלה.

  • הזליפו את רביכת הבשמל בחריצי פרחי הכרובית. לאחר מכן, הפכו את הכרובית והזליפו עליה את שאריות הבשמל.

  • אפו בתנור את הכרובית למשך כ-30 דקות או עד שהיא הופכת זהובה.

זה הכול. פשוט, קל ומאוד מאוד טעים ומשביע.

שיהיה בתאבון ואל תשכחו, העיקר הבריאות!

 מבוסס על מתכון לכרובית בתנור מאתר סוגת

על מנת לכתוב תגובה יש להתחבר לאתר, או אם אינכם עדיין רשומים הרשמו בחינם.