עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות

אם זה מעניין, אני כותב על זה!
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון
דברים מעניינים

סיבה טובה להספיק להכין עוגת תפוזים

24/01/2018 18:38
דוד שור
עוגת תפוזים, מתכונים לפסח


סוף עונת התפוזים מתקרבת. זהו, כבר לא נראה יותר תפוזים עסיסיים וגדולים בשווקים וברשתות השיווק. הימים האחרונים של העונה הם הזדמנות נפלאה להכין עוגת תפוזים משובחת וליהנות מכל היתרונות שטמונים בפרי ההדר הכתום המושלם הזה. על אילו יתרונות אני מדברת? הנה כמה מהם...

יתרונות כתומים:

התפוז עשיר בוויטמין A שמסייע לתפקוד העיניים, עוזר לייצור רקמות הגוף ואף מכיל שפע של נוגדי חמצון. ויטמין C – זה הוא אולי הוויטמין המוכר ביותר הנקשר לתפוז והוא גם מבין החשובים. ויטמין C חשוב לגוף מאחר והוא מחזק את הגוף שלנו, מחסן אותו מפני מחלות ופציעות ולבסוף ויטמין C מסייע בספיגת ברזל. שימו לב, הגוף שלו אינו יכול לייצר בעצמו ויטמין C ואנחנו תלויים כמעט לגמרי במקורות חיצוניים כמו התפוז.

חומצה פולית – בתפוז יש גם חומצה פולית שמאוד מומלצת לנשים בהריון מאחר והיא מונעת התפתחות של תאים סרטניים ומפחיתה סיכוי להיווצרותן של מוטציות. הספרידין – זהו רכיב שניתן למצוא אותו רק בפירות הדר והוא נודע כרכיב שיכול למנוע סוכרת.
למעשה התפוז מחזק את המערכת החיסונית שלנו והוא עושה כן דרך הגברת קצב ייצור כדוריות הדם הלבנות. יתרה מכך, צריכה מדודה וקבועה של תפוזים יכולה לעזור לנו כנגד וירוסים וחיידקים.

נמצא גם קשר בין תפוזים לבין מניעת סרטן, כאמור. נוגדי החמצון שבתפוז למעשה נלחמים ברדיקלים החופשיים שמקושרים לסרטן השד, סרטן המעי, לוקמיה וסרטן הכבד.

מסתבר שתפוז לא רק משפר את המערכות הפנימיות שלנו אלא גם את החיצוניות שלנו. יש המכנים את התפוז כ"אנט אייג'ינג", אמצעי יעיל לעיכוב ההזדקנות. ויטמין C מקושר עם ייצור קולגן, חלבון אשר מופקד על בריאות העור שלנו.
כמו כן, יש קשר ישיר בין תפוז לקצב חילוף חומרים בגוף. לדעת מומחים רבים התפוז משפר את קצב חילוף החומרים, לכן הוא גם מאוד מומלץ לאנשים שעושים דיאטה או פשוט רוצים לשמור על הגזרה.

לבסוף, תפוזים תורמים גם לפעילות מחזור הדם שלנו, תודות לחומצה הפולית. הם מורידים את רמות הכולסטרול הרע בגוף (LDL) ואף יעילים להורדת לחץ דם.

עכשיו, אחרי שהבנו עד כמה חשוב לצרוך תפוזים, הגיעה העת לאכול. יש כל כך הרבה דרכים לצרוך תפוזים (גם אם אתם לא מתים על הפרי), אחת האהובות עליי היא עוגת תפוזים בחושה.

מתכון לעוגת תפוזים בחושה / סוגת בשיתוף הקונדיטורית טלי לוין
**פרווה
הרכיבים הדרושים:
תבנית קוגלהוף בקוטר  של 24 ס"מ
כוס סוכר לבן
3 ביצים
כוס מיץ תפוזים
קליפה מגוררת משני תפוזים
חצי כוס שמן
כפית תמצית וניל אחת
חצי כוס קוקוס טחון
2 כוסות קמח רב תכליתי
כפית תמצית וניל
2 כפיות אבקת אפיה
קורט מלח

לקישוט:
אבקת סוכר
ההכנה:
חממו מראש את התנור לכ-170 מעלות.
שמנו את התבנית.
בקערה גדולה שימו את הסוכר, הביצים, הווניל, מיץ התפוזים, המלח, קליפת תפוזים ושמן וטרפו את התערובת עד אשר מתקבל מרקם אחיד אך עם זאת דליל.
לקערת הבלילה הוסיפו את הקוקוס, הקמח ואבקת האפייה והמשיכו לטרוף עד שהכול מתאחד יחדיו.
את התערבות צקו לתבנית ששימנתם.
הכניסו לתנור וחממו למשך 35-45 דקות או עד אשר הקיסם שתנעצו במרכז העוגה יצא עם פירורים מעט לחים.
הניחו לעוגה להצטנן לגמרי.
זרו אבקת סוכר לקישוט.
הגישו.
בתאבון, ולבריאות.

מתכונים לפסח

על מנת לכתוב תגובה יש להתחבר לאתר, או אם אינכם עדיין רשומים הרשמו בחינם.