עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות

אם זה מעניין, אני כותב על זה!
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
מתכונים  (6)
אוכל  (4)
מאמן כושר אישי  (4)
ספורט  (4)
בריאות  (3)
ברסלב  (3)
מסעדות  (3)
מריחואנה  (3)
סוגת  (3)
קנאביס רפואי  (3)
תזונה  (3)
אוכל לכלבים  (2)
אמונה  (2)
דת  (2)
וופורייזר  (2)
יהדות  (2)
כרובית בתנור  (2)
עוגת תפוזים  (2)
אוכל בריא  (1)
אוכל לחתולים  (1)
בית  (1)
גידול הידרו  (1)
גידול הידרופוני  (1)
גמילה  (1)
דיאטה  (1)
דירות יוקרה  (1)
דלי הפלא  (1)
דפנה שם טוב  (1)
התיקון הכללי  (1)
חופשה  (1)
חיות מחמד  (1)
חמאת בוטנים  (1)
טיול  (1)
כלב  (1)
כלבים  (1)
ליב  (1)
מזוזה  (1)
מזון לחתולים  (1)
מזון לכלבים  (1)
מסעדות בריאות  (1)
מסעדות בתל אביב  (1)
משלוח  (1)
משלוחים בהרצליה  (1)
משפחה  (1)
מתכונים לפסח  (1)
מתכונים לראש השנה  (1)
מתכונים לשבועות  (1)
נדלן בתל אביב  (1)
נוזל לסיגריה אלקטרונית  (1)
ניקיון  (1)
סיגריה אלקטורנית  (1)
סיגריה אלקטרונית  (1)
סיגריות  (1)
עוגיות טחינה  (1)
עוגת גבינה אפוייה  (1)
עורך דין  (1)
עישון  (1)
פסיכולוגיה  (1)
פרשת השבוע  (1)
קינוח  (1)
קנאביס  (1)
שירותי משלוחים  (1)
שפיכה מוקדמת  (1)
שקיות ואקום  (1)
תאונות עבודה  (1)
תו חניה לנכה  (1)
תו נכה  (1)
תזונה נכונה  (1)
ארכיון
דברים מעניינים

תזונה נכונה לילדים

16/03/2018 14:16
דוד שור
תזונה, ספורט, מאמן כושר אישי


מאת סקארט

רבים מהמוצרים הנמכרים כמזון לתינוקות ולילדים לא נחשבים בריאים באמת. אם כל הורה היה קורא את תווית הרכיבים על המוצרים, ומבין מה כתוב בה – קרוב לוודאי שהיה מחזיר אותם למדף ולא מכניס לעגלה ולתפריט של הילדים. אז למה מוכרים לנו אותם? ומה נוכל לתת ליקרים שלנו לאכול במקום?

רוב המוצרים הנמכרים בסופר תחת הקטגוריה הזו, באים להחליף מאכלים שנוכל להכין בבית, רק שהם מקצרים לנו תהליכים. במקום להכין דייסה, נוכל לערבב אבקה קנויה עם מעט מים רותחים. במקום להכין מרק עשיר, נוכל לזרוק לסיר תכולת קופסה קנויה ותוך חמש דקות תהיה לנו ארוחה. אך חשוב לזכור שהתוצאה של המהירות הזו, היא כניסה של רכיבים לא כל כך בריאים לגופם של ילדינו.

איך בכל זאת נוכל לדאוג שילדינו יאכלו דברים בריאים?

כמובן שתמיד נעדיף מזון ביתי מאשר מעובד שמגיע בקופסה או בשקית. את המזון הביתי לוקח לנו זמן רב יותר להכין, אך הוא בריא הרבה יותר. במידה ואנו כן נאלצים לקנות מזון מוכן, תמיד כדאי להסתכל בתווית המוצר ולבדוק עד כמה הוא קרוב ללהיות הכי טבעי שאפשר.
בנוסף, מומלץ לשלב כמה שיותר פירות וירקות טריים. את הירקות נוכל לשלב בארוחת הבוקר, הצהריים והערב, ואילו הפירות יוכלו לשמש לנו כנשנושים לאורך היום.

גם בארוחת הצהריים יש להקפיד על מזון מגוון ולהשתדל לשלב בין אבות המזון. רוב הילדים אוהבים אוכל פשוט ועלולים להתנגד לתוספת של עדשים, שעועית או אפונה, אך אנו יכולים "להחביא" אותם בתוך האוכל שלהם. למשל, נוכל להכין רוטב עגבניות עם עדשים אדומות וכך הם יקבלו את מנת החלבון שלהם ואפילו לא ירגישו אותה. נוכל להעשיר את הארוחה שלהם בסיבים תזונתיים על ידי דייסת שיבולת שועל בבוקר או בערב ולהכין להם קינוח של גלידה עשויה מבננות ותמרים, בשייקים אפשר להחביא המון דברים מזינים.

התזונה של הילדים שלנו חשובה לא פחות מהתזונה שלנו ואף יותר, מכיוון שגופם נבנה וזקוק לתפריט שיחזק אותם ולא יחליש אותם. כאמור, תזונה נכונה היא עבודה קשה יותר, אך היא משתלמת ביותר. הילדים שלנו יתרגלו למזון בריא ומזין וימשיכו לאכול כך גם בבגרותם.